پس زمینه اختلاف منظر

ارتباطات و آگاهی – جلد سوم: رسانه ها و قدرت ملی

ارتباطات و آگاهی – جلد دوم: بازپروری اطلاعات و تجزیه و تحلیل یک موج خبری
آگوست 7, 2011
عشق را در تو مى‌کنم فریاد
می 4, 2014

معرفی کتاب
انسان معاصر، چه بپذیرد و چه انکار کند، در جهانی زندگی می کند که به صورت یک سازمان بزرگ درآمده است و آنچه در این سازمان به بقای اعضای آن کمک می کند ارتباطات است؛ ارتباطات به معنای مجموعه لوازم و وسایل و فنون و شگردهایی که به وسیله آنها ارتباط بین افراد و اجتماعات برقرار می شود و "پیام ها" مبادله و ارسال می گردد. "آگاهی" نیز که محصول و فراورده تحلیل های همین پیام هاست نتیجه غیرمستقیم ارتباطات است.
کتاب حاضر به طور کلی به این موضوع می پردازد و در جزئیات تشریح می کند که در جهان معاصر راهبردها و تاکتیک های ارتباطی در جهان اسلام و در جهان غیراسلام چگونه است و در خدمت چه اهدفی قرار دارد. کتاب سه جلد دارد که در جلد اول مفاهیم و مبانی و روش ها (ارتباط شناسی، نظریه عمومی سیستم ها، سیستم ارتباطات و تبلیغات ملی و بین المللی، مهندسی فرهنگی و ...)، در جلد دوم بازپروری اطلاعات و تجزیه و تحلیل یک موج خبری (تحلیل محتوا و شرح نمونه ای از اخبار سیاسی در جهان از طریق تحلیل اخبار رادیوها و رسانه های غربی و بیگانه و مقایسه با اخبار رسانه ملی) و در جلد سوم رسانه ها و قدرت ملی (وحدت ملی وجایگاه آن در قدرت ملی، ارکان هم گرایی و وحدت ملی و ...) تشریح شده است.
مؤلف در ارائه مجلدات اول و دوم این مجموعه که در آن ها به معرفی و تشریح مبانی، مفاهیم و روش ها و شیوه های باپروری اطلاعات در عصر رسانه های نوین پرداخته، در این جلد با توجه به اهمیت رسانه ها و قدرت ملی، سعی دارد نشان دهد چگونه، چرا و کجا فرهنگ، سیاست و قدرت به هم گره می خورند و در ایجاد سرنوشت یکدیگر مؤثر می شوند و چه وظایفی بر عهده کسانی است که مسئولیت اداره رسانه ‏ها را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *